Så er vi tilbage ...
Der er netop nu lagt nye ting på hjemmesiden - og det er de første siden sensommeren 2020... Læs mere, klik her

Gå tilbage til forrige side

Jeg tror på Arnoldi




Det var vel det modernistiske, enkle og stramme formsprog med grundfarverne, der gav kunstneren Per Arnoldi (f. 1941) det helt store, folkelige gennembrud i 70'erne.

Og meget tyder på, at han får det påny inden længe med en lang række genoptryk af ikoniske plakater med klare budskaber. Som her, hvor Handelsministeriet i 70'erne havde bedt Arnoldi sprede et budskab om, at vi skulle spare på energien.

Forøvrigt lidt af en evergreen af et budskab, for der sker vel heller ikke noget ved at spare på vand og benzin i dag!?!

Jeg tror ikke Arnoldi får lov til at "slippe" for en opblomstring som Lyngby, Lyholmer og Wiinblad lige nu personaliserer i stor stil.

Selv husker jeg især Arnoldi for de "badges", der sad under kapslerne på Koral Sodavand. Det var dengang, sodavand kom i 25 centiliters størrelse - og ikke som de dunke, der sælges i dag, og som let når at blive "flade" halvvejs.

Jeg tror, det var Faxe Bryggerierne, der stod bag Koral Sodavand. Det var i hvert fald min erindring, da vi tidligere på sommeren befandt os i området, men hvor jeg har glemt smagen af sodavand husker jeg Arnoldi som meget nyskabende og som den, der varslede nye tider. Og det er jeg ved gensynet tilbøjelig til fortsat at mene, 

Og så er stregerne sat så sikkert og elegant, at man hverken kan se, om tingene blev udformet i går eller for 40 år siden. Det er verdensklasse, og den gang som nu tror jeg på Arnoldi.








© Udarbejdet af ThiseWeb.dk